Köpvillkor

(2014-07-10)

Bekräftelse
Genom att kund godkänner dessa köpvillkor uppstår ett bindande avtal mallan båda parter. Vid varje mottagen order så skickas automatiskt en orderbekräftelse, innehållade länk till "Köpvilkor", per e-post med information om beställningen. Snickarkläder.se och dess ägare (Ställning Karlskoga AB, läs ”vi/oss” nedan) förbehåller sig rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske. Kund kommer då att kontaktas och erbjudas möjligheten att annullera sin order eller kostnadsfritt byta den eller de varor som utgått ur vårt sortiment eller blivit kraftigt försenade till liknande varor.

Beställning
Vi välkomnar privatpersoner, företag, föreningar samt den offentliga sektorn. Du kan lägga din beställning direkt i butiken, via telefon samt via e-mail. Vi rekommenderar alltid att du efter beställd order kontrollerar att alla uppgifter stämmer. I de fall då kunden beställt fel produkt, antal, storlek, färg, m.m., står kunden själv för returfrakten. Ställning Karlskoga AB förbehåller sig rätten att debitera kunden sina fraktkostnader för outlöst gods som transportbolaget sänt i retur. Avgiften för outlöst gods är 250 kr (inklusive moms). Vi polisanmäler alltid alla bedrägeriförsök samt falska beställningar.

Priser och orderbelopp
När du först äntrar butiken har du möjlighet att välja om du är privatperson eller företag. Detta reglerar sedan huruvida du ser våra priser inklusive eller exklusive moms. Det finns alltid möjlighet att ändra detta genom att klicka i ”priser inkl/exkl moms”, du hittar denna funktion till vänster i butiken under sökrutan. Alla produktpriser anges exklusive frakt och avgifter. Vid slutbeställning i kassan ser du alltid tydligt alla avgifter och skatter. Moms betalas alltid av kund. Företagskunder i övriga länder har möjlighet att handla momsfritt vid uppvisande av giltigt VAT-nummer.

Betalning
Du har endast möjlighet att betala i Svenska Kronor SEK. Moms tillkommer om "Priser exkl. moms" är valt i momsväljaren till vänster på sidan. Moms ingår om "Priser inkl. moms" är angivet i momsväljaren. Momsbeloppet specificeras i kassan.
Du kan betala mot faktura, delbetala, betala via internetbank samt kortbetalning. Läs mer om de olika alternativen nedan.

Klarna faktura
För både företagskunder och privatpersoner finns möjligheten att betala mot Klarna faktura. Kredittiden som gäller är 14 dagar. Företagskunder har möjlighet att teckna separat avtal för längre kredittid. Vi tar ut 25 kr inkl. moms (20 kr exkl. moms) i fakturaavgift när du väljer Klarna faktura. Sedvanlig kreditprövning på alla nya kunder. Er order måste gå till Er folkbokförda adress. Företag med box adresser har möjlighet att ange separat leveransadress. Läs mer under "Faktura Special Företag". Även om du väljer Klarna faktura kan du när som helst välja att delbetala din faktura. Vi förbehåller oss rätten att när som helst neka kund betalning mot faktura även om kreditprövningen genomgår alla standardkrav. Vid utebliven betalning debiteras 60 kr påminnelseavgift samt 24 % dröjsmålsränta. För mer information besök www.klarna.se. 

Klarna konto delbetalning
Ibland är det bra att kunna betala i sin egen takt. Därför kan du som väljer delbetalningsalternativet Klarna konto själv välja hur mycket du betalar varje månad. Har du handlat i flera olika butiker med Klarna konto samlas dina köp på en och samma faktura. När ditt köp har godkänts kan vi skicka varorna direkt. Du kommer inom några dagar även få hem ett kontoavtal. En första faktura kommer sedan att skickas till dig. Den betalar du i slutet av nästkommande månad. (Ex. handla i januari, betala i slutet av februari.) Dina kommande fakturor betalar du istället i slutet av varje månad. Skulle du vilja betala hela beloppet på en gång går det alldeles utmärkt. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. För mer information besök www.klarna.se.

Betalning via internetbank
Vi erbjuder säker direktbetalning via PayEx. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen. Därefter kommer du tillbaka till Snickarklader.se där du slutför din beställning. De banker som stödjer detta betalsätt är just nu Handelsbanken, Swedbank, Nordea och SEB.

Kortbetalning
Du kan betala direkt hos oss med ditt Visa eller Mastercard kort. När du betalar hos oss ska du känna dig etthundra procent säker. Därför använder vi PayEx Betalningslösningar som är PCI-certifierade av Visa och MasterCard. Certifieringen uppnås genom mycket höga krav på system- och nätverkssäkerhet, kontinuerlig övervakning och en mycket sträng säkerhetspolicy. Certifikatet gäller för 12 månader och måste förnyas årligen. Av säkerhetsskäl lagras inte känslig betalningsinformation som exempelvis kortnummer hos butiken. All information som läggs in krypteras istället på betalningssidorna hos PayEx som är säkrade med SSL-certifikat.

PayEx fokuserar på säkerhet för att skydda butiker och dess kunder, samt för att det ska vara lika säkert att handla på nätet som i fysiska butiker.

Faktura Special Företag (Annan leveransadress)
Har ditt företag en annan leveransadress än postadress behöver Ni välja detta alternativet. Det kan röra sig om en boxadress eller varor som behövs levereras till ett projekt på annan ort. Kreditupplysningen på dessa ordrar är striktare och vi förebehåller oss rätten att när som helst neka kund som angett annan leveransadress än till företagets registererade. Ska Ni skicka Era varor till annan leveransadress ser vi därför helst att Ni i största möjliga mån betalar Era produkter i förskott genom kort eller direktbetalning. Observera att vi kan komma att be om personnummer på beställaren om Ni väljer detta alternativet. Kredittiden är 14 dagar eller enligt överenskommelse. 

Leveranssätt
Vi har möjlighet att leverera till hela Europa efter begäran. Kontakta kundtjänst om du vill leverera varor utanför Sverige.

PostNord Logistics
Vi skickar våra paket med PostNord Logistics. Det innebär att du som företag får kläderna direkt till portarna och som privatperson får ditt paket levererat till närmaste utlämningsställe. Skulle ingen vara närvarande vid utlämning till företag så aviseras försändelsen och du kan när som helst hämta ut godset hos ditt närmaste paketombud. Vid ej uthämtat paket debiteras kund för aktuell fraktkostnad och retur. Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar innan det skickas tillbaka till leverantör. 

Leveranstid
Vi levererar normalt din beställning inom 2-3 dagar från det att ordern mottagits (helgfria vardagar). Vid profilering (transfer/brodyr av namn och/eller loggor) gäller förlängd leveranstid, upp till 10 arbetsdagar. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vid försening ska du utan onödigt dröjsmål bli meddelad om detta samt anledningen. Du ska även få en ny bereknad leveranstid. Om det sker en leveransförsening och leveranstiden är av väsentlig betydelse har du rätt att häva ditt köp. Det kan finnas tillfällen då det inte är möjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Leveransstatus
Du har alltid möjlighet att kontakta kundtjänst för att få status på din order. Vid skickad order har du även möjlighet att få kollinummer för egen sökning. Vi meddelar alltid våra kunder vid avvikelser i beställningar. Som inloggad kund kan du alltid se betal- och leveransstatus. Vid uthämtning uppger du ditt sändningsnummer samt visar upp legitimation.

Retur av order - Ångerrätt
Enligt "Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att den mottagit sin leverans, eller vid delleverans, när sista varan är levererad. Du har rätt att försiktigt öppna förpackningen för att prova din vara men vi kan inte erbjuda dig rätten att ångra ditt köp om varan eller varorna saknar etiketter, emballage, på något sätt blivit skadad, missfärgad, parfymerad, utsatt för smuts eller liknande. Förädlade produkter (med tryck el. brodyr) kan ej returneras, dessa produker avviker fån ångerrätten, se 2005:59 2:a kap § 11 punkt 3. Skulle kunden returnera en vara som blivit utsatt för yttre påverkningar sker prisavdrag i förhållande till varans värdeminskning. Är produkten skadad eller på nått vis inte håller den urspungliga standarden och återsällning inte är möjlig debiteras konsumenten för hela kostnaden för både produken och frakten. Kunden står själv för returfrakt och den risk som uppstår när du skickar paket. Då konsumenten vid en reklamation eller retur vill ha pengarna tillbaka, kan den få vänta tills vi återfått varan eller fått bevis på att den återsänts. Vd frågor/ärenden tar ni kontakt med kundtjänst på nr. 031-7610070 eller använder er av vårat kontaktformulär, Kontakta oss. Du kan läsa mer om ångerrätt på följande länk Ångerrätt, konsumentverket.

Bytesrätt
Vill du av olika skäl byta din vara så har du 21 dagar på dig att i samma skick och i originalförpackning skicka tillbaka din vara. Du står själv för returfrakten och den risk som uppstår när du skickar paket. Dock så betalar du som kund INTE en ny frakt ifrån oss, kontakta kundtjänst för mer information. Vi betalar eller belastar Er mellanskillnad om Ni byter till en dyrare eller billigare vara.
Ett ärende tar ca 6-7 arbetsdagar från det att du skickat tillbaka din retur till att du har din nya vara. Då den vara som Ni vill byta inte finns så levererar vi en likvärdig vara om annat inte är uppgjort.   

Reklamation
Som konsumet har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Är varan skadad eller trasig gör du en reklamation inom skälig tid dock inom 2 månader från det att felet upptäckts. Kunden skall då kontakta oss och invänta en reklamationssedel. Kunden står själv för frakten men full återbetalning ges vid godkänd reklamation. Kunden har möjligheten att få samma eller en liknande vara tillbaka utan extra kostnad eller helt häva sitt köp av den eller de produkter som genomgått godkända reklamationer. Normalslitage godkänns inte som reklamation. Betalningen vid en reklamation betalas tillbaka inom skälig tid dock senast efter 30 dagar. Vid ett ärende gällande reklamation där kund har erlagts med kostnader tex. bensinkostnader, fraktkostnader ect. ersätts kund för de kostnaderna. Vid reklamation tar du kontakt med oss via kontaktformuläret, Kontakta oss.

Transportskada
Alla försändelser är försäkrade och vid eventuell transportskada så skall Snickarkläder alltid kontaktas. Du skall även uppmana utlämnaren att levererat paket blivit skadat.

Personuppgifter
Då du skickar en ansökan eller order till oss registreras dina personuppgifter i vårt system. I enlighet med Personuppgiftslagen, PUL måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du skickar din ansökan/order. Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade. Vi kan komma att använda dina kontaktuppgifter i marknadsföringssyfte. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personliga uppgifter till någon extern part.

Kontakt
Vi besvarar alla dina frågor via telefon 031- 761 00 70 eller e‐post info@snickarklader.se. Väljer du e-post så svarar vår kundtjänst vanligtvis inom ett par timmar. Detta gäller endast om du skickat din fråga till oss en mån-fre mellan 08:00-16:00. Vi tar emot dina frågor per e-post 24 timmar om dygnet året runt men räkna med en lite längre svarstid än under angiven arbetstid. Telefontider kan variera men vår strävan är att alltid vara tillgängliga mellan 08:00-16:00.

Tvist
I största möjliga mån försöker vi alltid att lösa alla eventuella tvister direkt med kund. Går det inte att tillsammans hitta en lösning så skall ärendet skickas in till ARN. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist, arn.se (arn@arn.se). Om du vill veta mer om hur du löser en tvist kan du gå in på följande länk, Europeiska Kommissionens Online-Plattform.
  

Force Majure
Snickarkläder fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om våra åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som vi heller inte kunnat förutse. Snickarkläder är inte ansvarig för skada som beror av lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om vi är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd.

Åldersgräns
För att kunna beställa på Webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år. Snickarkläder.se accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Stegproffsen.se förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

 

Snickarkläder.se

031- 761 00 70 (Vard 08 - 16) info@snickarklader.se

Samarbetspartners

Stegproffsen.se
Snickarkläder.se är en av Sveriges ledande e-butiker när det gäller professionella yrkeskläder och arbetskläder. Som auktoriserad återförsäljare av Snickers Workwear kan vi alltid erbjuda kvalitetsprodukter till både privatpersoner och företag.

Välkommen till Snickarklader.se

Välj hur du vill handla:

« Som privatperson »
« Som företag »